loading...
بررسی و جدیدترین اخبار سریال های ایران و جهان
نگار بازدید : 2306 پنجشنبه 12 تیر 1399 نظرات (0)

معمولا جذاب ترین و بهترین سریال های ترکی در ایران که مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند دارای موضع هایی عاشقانه هستند. در این سریال ها همواره سعی شده از بازیگران با ظاهری جذاب تر استفاده شود. آب و رنگ دادن به ظاهر سریال نیز در جلب مخاطب بی تاثیر نبوده. در کنار طرفداران سریال های ترکی برتر انتقادات زیادی نیز از آن ها می شود و بسیاری از منتقدین این سریال ها را عاملی بر ریشه بی اخلاقی ها در خانواده ها در سال های اخیر می دانند. 

بهترین سریال های ترکی از نگاه بینندگان

در ادامه برای معرفی پرطرفدارترین سریال های در ایران همراه ما باشید.

سریال ترکی دریای سیاه / Sen Anlat Karadeniz

بهترین سریال های ترکی

«دریای سیاه» یا Sen Anlat Karadeniz یکی از بهترین سریال های ترکیه ای است که اولین قسمتش در تاریخ 24 ژانویه 2018 (4 بهمن 1396) از شبکه ATV پخش شد. تاکنون 3 فصل و 58 قسمت از این سریال پخش شده است.

داستان این سریال راجع به دختری به نام نفس (با بازی ایرم هلواجیوغلو / İrem Helvacıoğlu) است که در دوران نوجوانی به تاجر ثروتمندی به نام ودات (با بازی مهمت علی نوروغلو / Mehmet Ali Nuroğlu) فروخته می‌شود. بعد از سال‌ها تحمل رنج و خشونت، نفس فرصت این را پیدا می‌کند که فرار کند. اما در همین حین عاشق منجی خود طاهر کاله‌لی (با بازی اولاش تونا آستپ / Ulaş Tuna Astepe) می‌شود.

سریال ترکی دریای سیاه در جشنواره Altın Kelebek Awards جوایز بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین زوج و بهترین بازیگر کودک را دریافت کرده است. این سریال تاکنون در کشورهای زیادی مانند صربستان، مکزیک، شیلی، اسپانیا، کلمبیا و قزاقستان پخش شده و به عنوان یکی از بهترین سریال های ترکیه ای در سطح جهانی شناخته می‌شود.

سریال ترکی نفوذی / İçerde

بهترین سریال های ترکی

یکی دیگر از بهترین سریال های ترکیه ای را باید «نفوذی» (به ترکی İçerde) دانست که قسمت اول آن در تاریخ 19 سپتامبر 2016 (29 شهریور 1395) از شبکه Show TV پخش شد. این سریال در 1 فصل و 39 قسمت ساخته شده است.

داستان این سریال راجع به دو پلیس به نام‌های سارب (با بازی چاتای اولسوی / Çağatay Ulusoy) و مرت (با بازی اراس بولوت / Aras Bulut İynemli) است که در آکادمی پلیس با هم درس می‌خوانند و رقیب یکدیگر هستند. اما درواقع این دو نفر برادر هستند و خودشان خبر ندارند.

بعد از موفقیت سریال نفوذی در ترکیه و آذربایجان، این سریال در کشورهای دیگری هم مانند کره، یونان، گرجستان، ایران، عراق، پاکستان، هند و مالزی دوبله و پخش شده است.

سریال ترکی هیچکس نمی داند / Kimse Bilmez

بهترین سریال های ترکی

سریال ترکی «هیچکس نمی داند» (به ترکی Kimse Bilmez) یکی از بهترین سریال های ترکیه ای 2019 به شمار می‌رود. تاکنون 18 قسمت از این سریال روی آنتن رفته است.

داستان سریال هیچکس نمی داند راجع به دختری زیبا و پرانرژی به نام سودا (با بازی اوزگو کایا / Özgü Kaya) است که رویای ستاره شدن دارد. این سریال همچنین روایتی از عشق خارق‌العاده علی (با بازی کرم جم / Keremcem) و سودا بوده و می‌توان آن را در گروه بهترین سریال های ترکی عاشقانه قرار داد.

سریال ترکی محافظ / Hakan: Muhafız

بهترین سریال های ترکی

یکی از جدیدترین و بهترین سریال های ترکی سریال فانتزی «محافظ» (به ترکی Hakan: Muhafız) است. این سریال اینترنتی است و فصل اول آن در تاریخ 14 دسامبر 2018 (23 آذر 1397) در 10 قسمت از شبکه Netflix پخش شد. فصل دوم سریال محافظ در تاریخ 26 آوریل 2019 (6 اردیبهشت 1398) از همین شبکه در 8 قسمت پخش شد. در حال حاضر قرارداد این سریال برای فصل‌های 3 و 4 هم تمدید شده است.

داستان این سریال راجع به قهرمانی به نام هاکان دمیر (با بازی چاتای اولوسوی) است که وظیفه دارد شهر را از نابودی نجات دهد. در این مسیر کمال (با بازی یوردائر آکور / Yurdaer Okur) و دخترش زینب (با بازی هازار ارگچلو / Hazar Ergüçlü) به او کمک می‌کنند. این اثر را باید در زمره خوش‌ساخت‌ترین و بهترین سریال های ترکیه ای قرار داد.

سریال ترکی سوگند / Yemin

بهترین سریال های ترکی 2019

یکی از موفق‌ترین و بهترین سریال های ترکیه ای که پخش خود را در اوایل سال جاری آغاز کرد، مجموعه سوگند (به ترکی Yemin) است. این سریال 245 قسمتی داستان زندگی دختری سخت‌کوش، مهربان و دوست‌داشتنی به نام ریحان را روایت می‌کند. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حامی ریحان در طول زندگی، مادرش مریم بوده است. ریحان، به لطف معصومیت ذاتی و تربیت خاص خود، مورد توجه یکی از دوستان قدیمی مادرش به نام آقای حکمت قرار می‌گیرد؛ مردی که همیشه علاقه فراوانی به او داشت. با فوت مریم، آقای حکمت برای حضور و رسیدگی به مراسم تدفین او به شهر زادگاه خود سفر کرده و مجددا با مهربانی و خوش‌قلبی ریحان روبرو می‌شود.

او که بار دیگر تحت تاثیر سخت‌کوشی، قدرت و شجاعت این دختر جوان در رویارویی با دشواری‌ها و موانع زندگی قرار گرفته و آینده و امید به زندگی را در او می‌یابد، تصمیم به انداختن بار زندگی خود بر دوش ریحان می‌گیرد. با این حال، آقای حکمت به بیماری خطرناک و لاعلاجی مبتلا بوده و همسر او نیز زنی بدکار و حریص است. از دیگر شخصیت‌های سریال ترکیه ای سوگند می‌توان به امیر، فرزند بی‌پروا و خطرناک حکمت اشاره کرد. در ادامه، داستان پیچ و تاب مناسبی خورده و برای طرفداران بهترین سریال های ترکی تجربه‌ای جذاب را رقم می‌زند.

سریال ترکی دختر سفیر / Sefirin Kızı

بهترین سریال های ترکی 2020

سریال ترکی دختر سفیر (به ترکی Sefirin Kızı) درامی عاشقانه و خوش‌ساخت بوده که به عنوان یکی از بهترین سریال های ترکیه ای جدید شناخته می‌شود. نگارش فیلمنامه این سریال ترکیه ای را عایشه فردا اریلماز و صدف نهیر اردم (خالقان مجموعه خوش‌ساخت «تو بگو دریای سیاه») بر عهده داشته و کارگردان آن نیز امره کاباکوشاک است. داستان سریال ترکیه ای دختر سفیر در مورد عشق افسانه‌ای و جاویدان ناره، فرزند سفیر ترکیه، و سانجار، فرزند کشاورزی عامی، است.

این دو جوان، از کودکی عاشق یکدیگر بوده و در نهایت تصمیم به فرار و پیوند با یکدیگر می‌گیرند. با این حال، ناره در شب عروسی ناپدید می‌شود. هشت سال بعد، سانجار در حال ازدواج با دختری به نام منکشه بوده و زندگی نسبتا موفقی دارد، اما این زندگی آرام دیری نپاییده و با ورود دوباره ناره به زندگی او به کل فرومی‌پاشد. با این وجود، پیچش داستانی را باید در تغییر شخصیت ناره جستجو کرد؛ مادری که اکنون صاحب یک فرزند از سانجار به نام ملک است. در مجموع، این اثر را می‌توان از بهترین سریال های ترکی 2019 دانست که علاقه‌مندان به این سبک از عناوین، از تماشای آن لذت خواهند برد.

ما در این مطلب سعی کردیم سریال های ترکی برتر را معرفی کنیم. این سریال ها با توجه به این که جز پرطرفدارترین سریال های ترکی بودند بارها بازپخش شدند و همچنان بینندگان پر و پا قرصی نیز داشتند. نظر شما درباره سریال های ترکی چیست؟ شما از بینندگان سریال های ترکی هستید؟
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 103
  • بازدید ماه : 585
  • بازدید سال : 6,834
  • بازدید کلی : 27,178