loading...
بررسی و جدیدترین اخبار سریال های ایران و جهان
نگار بازدید : 288 دوشنبه 19 خرداد 1399 نظرات (0)

سریال سرباز، از سریال های ماه رمضانی امسال بود. طبق رسم هر سال، شبکه‌های مختلف سیما برای ماه رمضان برنامه‌هایی ویژه برای روزه‌داران و مردم تهیه می‌کنند. امسال هم صدا و سیما با تولید و پخش سریال‌هایی جذاب و برنامه‌های سرگرم‌کننده قصد جذب مخاطبان را داشت. شبکه سه که در ابتدا قرار بود با سریال «می جان» مهمان خانه‌های مردم باشد، درست چند روز پیش از شروع ماه مبارک رمضان اعلام کرد که قصد دارد سریالی به نام سرباز را به روی آنتن ببرد. 

داستان سریال سرباز

کارگردانی سریال سرباز بر عهده هادی مقدم دوست است و فیلمنامه این اثر کاری است مشترک از کارگردان، هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله. داستان سریال سرباز درباره سربازی به نام یحیی است که برای فرار از مشکلات زندگی و ازدواج به خدمت می‌رود. او و نامزدش با رفتن او به سربازی درگیر ماجراهایی می‌شوند که ممکن است ازدواج آنها را با مشکل مواجه کند.

این سریال با ژانر درام و عاشقانه تلاش می‌کند با به تصویر کشیدن مشکلات جوانان و خانواده‌هایشان، گوشه‌ای از سختی‌های قبل از ازدواج  را به تصویر بکشد. محل فیلمبرداریسریال سرباز  در 50 قسمت 45 دقیقه‌ای در لوکیشن‌های مختلفی از جمله تهران، لواسان، ساوه، قم، زاهدان، اهواز، خرمشهر، آبادان، زابل، قزوین، دماوند، پرند، مشهد، کربلا و نجف ضبط شده است. در خلاصه رسمی این سریال که از طریق سایت شبکه سه سیما منتشر شده است، تنها بیتی از حافظ آورده شده است: «در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع، شب نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع».

نقد و بررسی سریال سرباز

سریال سرباز آپارات

سریال سرباز را باید یکی از لج در آر ترین سریال‌های چند سال اخیر تلویزیون به حساب آورد!نظرات در مورد سریال سرباز بسیار ضد و نقیض بوده. سریالی که بخاطر داستان و شیوه روایت آن محبوبیت و البته منفوریت بالایی در میان مخاطبان تلویزیون به دست آورده است. آن دسته از مخاطبانی که طرفدار سریال سرباز هستند، دلیل علاقه خود را حضور بازیگران حرفه‌ای و داستان جذاب آن ذکر می‌کنند و آن دسته از مخاطبانی که از این سریال متنفر اند، دلیل خود را داستان غیر قابل باور و شیوه روایت آن می‌دانند.

سریال سرباز نقد زیادی را پس از پخش  متحمل شد. با این حال برای نقد سریال سرباز باید نگاهی منصفانه به آن داشت. حضور حمید نعمت الله در کنار هادی مقدم دوست، به عنوان نویسندگان فیلمنامه سریال سرباز باعث شده تا آنچه در قاب تلویزیون رو به روی مخاطبان قرار گرفته، شباهت‌هایی به سریال «وضعیت سفید» داشته باشد. اگرچه سریال وضعیت سفید را باید یک سر و گردن از تمام سریال‌های ساخته شده در تلویزیون بالاتر دانست اما دیالوگ نویسی و شیوه روایتگری سریال سرباز بی شباهت به آن نیست.

نظرات در مورد سریال سرباز

حضور بازیگرانی نظیر آرش مجیدی و الیکا عبدالرزاقی در نقش‌های اول این سریال از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. اما ارتباطات بین یحیی ( آرش مجیدی) و یلدا ( الیکار عبدالرزاقی) در این سریال به گونه‌ای است که بیش از هر سریال دیگری، کفر مخاطب را بالا می‌آورد. تسلط بی دلیل یلدا روی یحیی و بی‌تفاوتی و بی‌خیالی یحیی نسبت به یلدا و زندگی مشترکشان را باید پاشنه آشیل این سریال به حساب آورد.

بازیگران سریال سرباز شبکه سه

به دلیل رفتار عجیب شخصت‌های داستان، مخاطب در بخش‌هایی از سریال اصلا با آنها همزادپنداری نمی‌کند و همین موضوع باعث شده تا عده‌ی منتقدان سریال بیشتر از حالت عادی باشد. نمایش پیامک‌های رد و بد شده بین شخصیت‌های داستان روی تصویر، اگرچه جالب و جدید به نظر می‌رسد اما در برخی از موارد آزاردهنده است. حتی ممکن است مخاطب آن را نتواند بخواند و به همین دلیل از روند اصلی داستان دور بماند.

سریال سرباز چند قسمت است

با این حال، سریال سرباز را باید یکی از عجیب‌ترین سریال‌های چند سال اخیر صدا و سیما به شمار آورد. سریالی که با داستان و شیوه روایت خود باعث شد تا دلمان برای سریال خوش ساخت و بی‌نظیری مثل «وضعیت سفید» تنگ شود.

بازیگران سریال سرباز

بازیگران سریال سرباز با پخش تیزر رسمی این سریال معرفی شدند. در ادامه به معرفی بازیگران اصلی این سریال خواهیم پرداخت:

آرش مجیدی

ریال سرباز بازیگران

آرش مجیدی بازیگر باتجربه سینما و تلویزیون ایران است که به خاطر بازی‌های به یاد ماندنی‌اش در سریال‌های تلویزیون معروف است. او اهل آباده در استان فارس و فارغ‌التحصیل ادبیات نمایشی است. در سال 1377 با بازی در فیلم شوکران به کارگردانی بهروز افخمی وارد عرصه سینما شد. از بهترین فیلم‌های وی می‌توان به خانه‌ای در خیابان چهل و یکم، روباه، سر به مهر، یوسف هور و شبانه اشاره کرد. او سریال‌های خوبی برای رسانه ملی نیز بازی کرده است که از بهترین آثار او باید به دلدادگان، سرزمین کهن و ارمغان تاریکی اشاره کرد. او در سال 1389 برای بازی در سریال ارمغان تاریکی موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره جام جم شد.


الیکا عبد الرزاقی

ریال سرباز قسمت دومالیکا عبد الرزاقی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که کارش را در سال 1377 با بازی در سریال گم شده و نمایش دایره گچی قفقازی شروع کرد. این هنرپیشه کشورمان، همسر امین زندگانی است. او در اکثر کارهای مهران مدیری به عنوان بازیگر حضور داشته است. از بهترین سریال‌هایی که وی در آن‌ها ایفای نقش کرده است می‌توان به دورهمی، مرد هزار چهره، باغ مظفر، ساخت ایران و هیئت مدیره اشاره کرد. الیکا عبدالرزاقی در سال 1391 موفق به دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی برای بازی در سریال قهوه تلخ شد.


رویا تیموریان

بازیگران سریال سربازرویا تیموریان بازیگر تهرانی باسابقه کشورمان است که کارش را با بازی در نمایش ماهی سیاه کوچولو در سال 1358 در تئاتر شروع کرد و سال‌ها به اجرای نمایش‌های مختلف پرداخت. او با بازی در فیلم حسرت دیدار در سال 1373 اولین تجربه سینمایی خود را پشت سر گذاشت و تاکنون بیش از 30 فیلم در سینمای ایران بازی کرده است. این هنرمند باتجربه کشورمان در ابتدا با میر ولی‌الله مدنی ازدواج کرد که این ازدواج پس از چندی به جدایی ختم شد. رویا تیموریان در سال 1382 با مسعود رایگان، هنرپیشه معروف سینما و تلویزیون ازدواج کرد.

سایربازیگران سریال سرباز

اسماعیل محرابی، نیما شعبان نژاد، سیاوش خیرابی و پدرام شریفی از دیگر بازیگران این سریال پر ستاره هستند. از جالبترین نکات سریال سرباز حضور جواد خواجوی یکی از محبوبترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام است که حتما صداگذاری‌های او را با لهجه مشهدی در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید.

سخن پایانی

سریل سرباز یکی از عجیب ترین سریال های تلوزیون در ماه رمضان امسال بود و قرار بود از بهترین سریال های ماه رمضانی 1399 باشد که حاشیه های فراوانی با خود داشت. شما این سریال را دنیال می کردید؟ نظر شما در باره این سریال چه بود؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 123
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 174
  • بازدید ماه : 158
  • بازدید سال : 6,407
  • بازدید کلی : 26,751